torsdag 25 augusti 2011

Har du stulit min väska?

Grabbarna i parken.

De sista dagarna har vi haft ett riktigt skönt vårväder. Anders var ledig en dag i veckan och då tog vi en långpromenad till hamnen och åt lunch i solskenet. Hampus har haft "Actionweek". Då gör man inget skolarbete, utan får prova på något man är intresserad av. Hampus var med i en matlagningsgrupp där de lagade olika saker varje dag. Fröken var Ms Hapi, en jättegullig maoriedam, som även ser till att alla tar rätt buss vid skolan och säljer skoluniformerna. Första dagen åkte de med en fiskebåt ut på havet. Hampus tog med smakprov till sina föräldrar varje dag. Mums!

Igår sprang Albin "cross country" tävling på skolan. Han kämpade väldigt tappert och jag var där och hejade på honom. Jag stod tillsammans med andra föräldrar och pratade och la min väska på marken framför mig. Sedan gick jag iväg någon minut för att prata med Albin. När jag kom tillbaka var min väska borta! Typiskt....husnycklar, plånbok, allt. Men då såg jag en mormor som stod lite längre bort, med en precis likadan väska som jag hade. Jag skippade artigheterna och sa i princip att min väska var borta och min teori var att hon hade stulit den. Jag tittade till och med ner i väskan för att bevisa min teori...då kom en kvinna från ett annat håll med min väska och bad om ursäkt för att hon tagit fel. Pinsamt!

Våra grannar är ett väldigt gulligt par i 60-års åldern, vars passion är trädgården. Idag när jag kom hem så låg det 5 limefrukter från deras träd på min trappa. Nu fattas det bara lite dricka till limen....Jag smög in genom häcken och tackade och grannen plockade några citroner till mig.

1 kommentar:

  1. Oh! Vad jag har längtat efter nyheter från Kiwifamiljen! Tack! Det låter som ni kommmit väl in i livet på NZ.Albin grattis till löparloppet! Hampus ,jag hoppas jag får tillvälle att smaka på din kokkonst.
    Kram Farmor!

    SvaraRadera