lördag 4 februari 2012

Havsfiske med Boyd

Boyd med en Barracuda vi precis fått upp.

Anders:
Boyd McGregor verkar ha funnit sin plats i livet. Han är "Gizzyborn", älskar surfing, fiske, jakt och annat som finns i överflöd här. Surfit heter hans firma som erbjuder dykning, havsfiske och sharkcage diving. Nu kan han göra precis det han gillar samt få betalt. Trots att Giborne är en surfmetropol hör man aldrig talas om hajattacker. Därför trodde jag att storhaj inte fanns här, men vithajen föds strax utanför vår kust. Boyd tog en närbild på en 5,3 m lång haj för något år sedan...

 

Vi åkte ut på en fisketur för några veckor sedan och vi fick lite andra fiskar än vi är vana vid från Hästefjorden. Här har jag precis fått en Treasure Shark, tydligen modell mindre men ändå roligare att dra upp än en abborre!


Plötsligt såg vi en skugga under vattnet precis bakom motorn. Det var en Makoshark som nosade efter betesrester. Tyvärr fick jag ingen bild på den men lyckades fånga en Blue Shark som Boyd lockade in till båten med en Barracuda som hajen fick ta bitvis mitt framför Hampus och Albin. En upplevelse!



Albin håller en Tarakihi som är vår favorit matfisk. Den smakar ungefär som gös...Kalasgott med mango/avokado/chili salsa och vildris.


Min pappa Aaser var med och fiskade. På hemvägen lyckades vi få tag på Crayfish på ett hemligt sätt. Men gott var det!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar