lördag 2 juli 2011

Transformers i 3D

På förmiddagen åkte Anders hem till en svensk familj som skall åka hem om några veckor. Vi har köpt lite saker av dem, bl.a en cykel till mamma Malin/Hampus och ett skrivbord som hämtades hem idag. Sedan gick vi till lekplatsen i Botaniska parken tillsammans med pappan i den familjen och en son.
Albin framför sin skola

I kväll var jag (Malin) och Hampus och Albin på bio, Transformers i 3D. Killarna tyckte att den var otroligt bra! Jag hade vanliga glasögon plus 3D-glasögon på mig och såg antagligen väldigt rolig ut! Anders fick nöjet att storhandla under tiden....

Imorgon skall vi på en "surprise" avskedsfest för ovan nämnda familj. När man går hem till varandra i NZ tar man med sig mat "bring a plate". Vi tar med oss en pastasallad med pesto, grönsaker, fetaost m.m. Jag är inte kompis med vår ugn. Det verkar bara finnas två lägen på den: turbo eller av.

1 kommentar:

  1. Ni verkar ha det kanonbra!
    Kul att se bilderna och läsa vad ni gör.Kul att barnen redan fått kompisar. Det blir så mycket lättare då.
    Har precis kommit hem från Turkiet och en otrolig värme på ca 35-40 grader och försäljare som var som tokiga efter mina två blonda flickor.Skönt att vara hemma igen. Solen verkar inte hitta till den svenska sommaren men flädersaften är satt och jordgubbarna plockade.
    Ha det så gott!!! Krama dom små. Lotta

    SvaraRadera