onsdag 12 oktober 2011

Semester på the Gold Coast i Australien


Malin:
För 2 veckor sedan åkte vi till en stad i Australien som heter the Gold Coast. Jag har inte varit i Florida, men kan tänka mig att det var något liknande. Pojkarna och jag hade en härlig vecka med utflykter, sol och bad. Anders var på kurs och såg tyvärr lite mindre av allt spännande. Den här ödlan gjorde oss sällskap vid poolen en dag. Vi bodde på ett lägenhetshotell bredvid stranden och hade gångavstånd till bra restauranger. Gold Coast var dock dyrt, tyckte vi lantisar från Gisborne. Pojkarna och jag hade veckokort på lokalbussarna och det var ett bra sätt att ta sig runt. Skönt att slippa köra och bara få njuta av utsikten.

Utsikten från hotellet var helt ok!

Movieworld. Undrar ni var Batmobilen tagit vägen? Här är den!


Några vänner vi träffade på Movie World. Jag har glömt vilka superkrafter som andra kvinnan från höger hade...

Vaxmuséum. Hampus och president Obama.

Pojkarna var stolta över sina nya Boogie board.

De hade jättekul i vågorna!

Ibland måste man fundera lite.

Waterworld. Vi lyckades pricka in den varmaste dagen och var inte direkt ensamma på denna park....men pojkarna hade det härligt.


Någon måste ju passa handdukarna.

Inte ens blå läppar stoppade Albin.


3 kommentarer:

  1. Härligt!Tack!
    Kram Siv-Britt

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen intressant och roligt att få läsa om era dagar på Guld kusten. Siv-Britt

    SvaraRadera
  3. Å´så härligt! Då förstår jag att ni inte saknar vår höst här och den nu stundande vintern. Förstår att pojkarna och även du hade en härlig vecka! Kramiz Mona

    SvaraRadera